KAN IK MIJN ABONNEMENT PAUZEREN?

Gaat u op vakantie, bent u voor langere tijd op zakenreis of heeft u uw SIXT+ voertuig één of meerdere weken niet nodig? Dan kunt u uw abonnement nu eenvoudig pauzeren voor maximaal 3 maanden.

Daarbovenop verduurzaamt u ook nog eens uw auto-abonnement. Terwijl u uw abonnement pauzeert, kan elke ingeleverde auto efficiënt en naar behoefte worden ingezet door andere abonnees in plaats van ongebruikt in de garage te staan. Dit vermindert op duurzame wijze het totale aantal voertuigen dat onze abonnees nodig hebben en draagt bij aan het behoud van middelen.

Meer informatie over het pauzeren van uw abonnement vindt u hier.

Hoe kan ik mijn abonnement pauzeren?

U kunt de pauze eenvoudig invoeren via de Sixt app. Ga hiervoor naar MIJN ACTIEVE ABONNEMENT > ABONNEMENT PAUZEREN en selecteer daar de gewenste periode. Zodra het voertuig wordt teruggebracht naar het SIXT-station, wordt het abonnement automatisch gepauzeerd aan het einde van de huidige abonnementsperiode. Om uw abonnement voort te zetten, haalt u uw voertuig gewoon weer op bij uw SIXT-station op de aangegeven hervattingsdatum.

Voorbeeld: Stel, uw volgende abonnementsverlenging is op 30 augustus om 9 uur 's ochtends en u wilt uw abonnement 3 weken pauzeren.

Laat ons via de SIXT-app onder MIJN HUIDIGE ABONNEMENT > ABONNEMENT PAUZEREN weten dat u uw abonnement wilt pauzeren vanaf de volgende abonnementsperiode en wanneer u uw abonnement weer wilt hervatten.

Lever uw voertuig in bij een SIXT-station vóór de verlengingsdatum op 30 augustus. De pauze is geldig vanaf deze datum. U kunt uw voertuig natuurlijk ook eerder inleveren, maar er vindt geen pro-rata terugbetaling plaats voor de resterende abonnementsmaand waarin niet is gereden.

Om uw abonnement te hervatten, haalt u uw voertuig gewoon weer op bij uw SIXT-station op de aangegeven hervattingsdatum.

Wat zijn de kosten tijdens de pauze van het abonnement?

Tijdens de pauze van het abonnement zijn er uiteraard geen maandelijkse kosten verschuldigd en uiteraard worden er bij hervatting van het abonnement geen nieuwe instapkosten in rekening gebracht.

Wat gebeurt er met mijn kilometerstegoed tijdens de pauze?

De kilometers die u in de voorbije maanden in uw kilometerbestand hebt verzameld, vervallen niet tijdens de pauze, maar blijven beschikbaar wanneer u uw abonnement hervat.

Vanaf wanneer en voor hoe lang is een pauze mogelijk?

Een pauze is mogelijk vanaf een periode van een week tot een maximum van 3 maanden.

Net als bij de sportschool is een pauze alleen mogelijk vanaf het begin van de volgende abonnementsmaand. Dus als u besluit dat u het voertuig tijdelijk niet nodig heeft tijdens een abonnementsmaand die al begonnen is, blijft u het volledige maandbedrag betalen voor deze abonnementsmaand en kunt u pas daarna de betaling pauzeren.

Wat gebeurt er met mijn voertuig tijdens de pauze?

Elke auto die wordt ingeleverd in plaats van ongebruikt in de garage te staan, wordt efficiënt gebruikt en afgestemd op de vraag van andere abonnees. Hierdoor wordt het totale aantal benodigde voertuigen van abonnees duurzaam verminderd. Aangezien een groot deel van de uitstoot ontstaat bij de productie van voertuigen, betekent minder geproduceerde voertuigen ook minder CO2-verbruik. Pauzeren geeft u dus meer flexibiliteit, bespaart u geld en verkleint ook uw CO2-voetafdruk.

Wanneer u uw abonnement hervat, ontvangt u opnieuw een voertuig van de voertuigcategorie die u hebt gereserveerd. Wij vragen echter om uw begrip dat wij u niet hetzelfde voertuig kunnen leveren als voor uw onderbreking.