De volgende boekingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle boekingen voor vervoersdiensten die worden geleverd door vervoersdienstverleners die rechtstreeks bij het SIXT ride-platform zijn geregistreerd.
Er zijn speciale voorwaarden van toepassing op boekingen die moeten worden gedaan door een transportdienstverlener die is geregistreerd bij toepassingen van derden, zoals een taxicentrale, waar de prijs wordt bepaald met behulp van een taxameter, en transportnetwerkbedrijven (TNC's). Een TNC is een technologieplatform van derden dat passagiers verbindt met onafhankelijke chauffeurs die hun eigen voertuigen gebruiken. Wanneer u vervoersdiensten boekt via een applicatie van derden, zal SIXT ride op transparante wijze de naam en het logo van de applicatie van de derde partij weergeven in het productaanbod en u vragen de algemene voorwaarden van de derde partij (indien van toepassing) te accepteren voordat u het boekingsverzoek indient.
TNC-voorbeelden: Cabify, Lyft, LeCab, Addison Lee, Blacklane.
De op het platform getoonde voertuigfoto's dienen uitsluitend ter illustratie van de gebruikte voertuigklasse. Er zijn met name regionale verschillen mogelijk.
Bij de niet-naleving van deze regel en bij ongepast gedrag zoals vandalisme en activiteiten die de bestuurder onzeker of ongemakkelijk maken, blijft het totale bedrag van de overeengekomen vergoeding verschuldigd, verminderd met eventuele bespaarde kosten. Bovendien kan de dienstverlener een vergoeding eisen van de gebruiker of de passagier voor de noodzakelijke herstelling van schade aan het voertuig, of het schoonmaken van het voertuig die het gebruikelijke niveau overschrijdt en door de passagier veroorzaakt is.
KINDERSTOELTJE:
Deze gegevens moeten bij de reservering in het veld NOTITIES VOOR DE CHAUFFEUR onder PASSAGIERDETAILS worden ingevoerd. Reist u met een kind, dan zijn de leeftijd, de lengte en het gewicht van het kind vereist te vermelden tijdens de boeking. Indien deze informatie niet in de boeking is opgenomen, mag de rit, afhankelijk van de wetgeving van het land waar de rit plaatsvindt, om veiligheidsredenen niet worden uitgevoerd. De rit wordt alsnog volledig aangerekend.
REIZEN VOOR MINDERJARIGEN ZONDER BEGELEIDING:
Het reizen voor minderjarigen zonder begeleiding wordt onderworpen aan de goedkeuring van het vervoersbedrijf, dat deze rit uitvoert. SIXT ride kan niet garanderen dat alle vervoersbedrijven het vervoer van minderjarigen zonder begeleiding toestaan. Als u een rit wenst te boeken voor een minderjarige zonder begeleiding, gelieve dit dan aan te geven onder NOTITIES VOOR DE CHAUFFEUR, onder OPTIES van de pagina PASSAGIERSGEGEVENS. SIXT ride zal de klant voorzien van de gegevens van het vervoersbedrijf, dat wordt toegewezen aan de reservering. Op deze manier kan de klant in direct contact met het vervoersbedrijf zo nodig regelingen treffen, omtrent het reizen van de minderjarigen zonder begeleiding. De klant kan ook contact op nemen via de SIXT ride hotline.
Verzoeken die verder gaan dan de standaarddiensten die SIXT ride verleent, vergen een beschikbaarheidscheck die alleen wordt uitgevoerd als u contact opneemt met het vervoersbedrijf, of de SIXT ride hotline tijdens de reserveringsaanvraag. Onze standaardvoorwaarden voor annuleringen zijn van toepassing, in het geval dat er geen beschikbaarheidscheck is gedaan, waardoor het vervoersbedrijf de rit niet kan uitvoeren.
Als u met een (huis)dier reist, gelieve dit aan te geven onder NOTITIES VOOR DE CHAUFFEUR, onder OPTIES van de pagina PASSAGIERSGEGEVENS. SIXT ride kan niet garanderen dat alle vervoersbedrijven het vervoer van (huis)dieren toestaan. SIXT ride zal de klant voorzien van de gegevens van het vervoersbedrijf, dat wordt toegewezen aan de reservering. Op deze manier kan de klant in direct contact met het vervoersbedrijf zo nodig regelingen treffen, omtrent het reizen met het (huis)dier. De klant kan ook contact op nemen via de SIXT ride hotline.
De toegestane bagage per boekingsklasse wordt vermeld op de display van de aanbiedingen. Als u reist met meer dan toegestane bagage, gelieve dit aan te geven onder NOTITIES VOOR DE CHAUFFEUR, onder OPTIES van de pagina PASSAGIERSGEGEVENS. SIXT ride kan niet garanderen dat alle vervoersbedrijven het vervoer meer dan toegestane bagage accepteren. SIXT ride zal de klant voorzien van de gegevens van het vervoersbedrijf, dat wordt toegewezen aan de reservering. Op deze manier kan de klant in direct contact met het vervoersbedrijf zo nodig regelingen treffen, omtrent het reizen met de bagage. De klant kan ook contact op nemen via de SIXT ride hotline.
Het vervoer van bagage zonder begeleiding wordt onderworpen aan de goedkeuring van het vervoersbedrijf, dat deze rit uitvoert. SIXT ride kan niet garanderen dat alle vervoersbedrijven het vervoer van bagage zonder begeleiding toestaan. Als u een rit wenst te boeken voor bagage zonder begeleiding, gelieve dit dan aan te geven onder NOTITIES VOOR DE CHAUFFEUR, onder OPTIES van de pagina PASSAGIERSGEGEVENS. SIXT ride zal de klant voorzien van de gegevens van het vervoersbedrijf, dat wordt toegewezen aan de reservering. Op deze manier kan de klant in direct contact met het vervoersbedrijf zo nodig regelingen treffen, omtrent het vervoer bagage zonder begeleiding. De klant kan ook contact op nemen via de SIXT ride hotline.
Verzoeken die verder gaan dan de standaarddiensten die SIXT ride verleent, vergen een beschikbaarheidscheck die alleen wordt uitgevoerd als u contact opneemt met het vervoersbedrijf, of de SIXT ride hotline tijdens de reserveringsaanvraag. Onze standaardvoorwaarden voor annuleringen zijn van toepassing, in het geval dat er geen beschikbaarheidscheck is gedaan, waardoor het vervoersbedrijf de rit niet kan uitvoeren.
In het geval van ophaalservice vanaf de luchthaven zijn annuleringen kosteloos tot 60 minuten voor de daadwerkelijke landingstijd van de vlucht indien het vluchtnummer bij de boeking is opgegeven of, indien van toepassing, tot 60 minuten voor het verstrijken van de gekozen buffertijd.. Wanneer er geen vluchtnummer is opgegeven, is kosteloos annuleren mogelijk tot 60 minuten voor de ingeplande ophaaltijd.
In het geval van ophaalservice vanaf de luchthaven zijn annuleringen kosteloos tot 24 uur voor de daadwerkelijke landingstijd van de vlucht indien het vluchtnummer bij de boeking is opgegeven of, indien van toepassing, tot 24 uur voor het verstrijken van de gekozen buffertijd. Wanneer er geen vluchtnummer is opgegeven, is kosteloos annuleren mogelijk tot 24 uur voor de ingeplande ophaaltijd.
Annulering voordat het boekingsverzoek is verzonden:
Als een boekingsverzoek door de gebruiker wordt geannuleerd voordat het verzoek wordt verzonden, worden er geen annuleringskosten in rekening gebracht.
Annulering nadat het boekingsverzoek is verzonden:
Als het boekingsverzoek door de Gebruiker wordt geannuleerd nadat het verzoek is verzonden, kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht volgens de lokale wet- en regelgeving of volgens de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
Annulering voordat het boekingsverzoek is verzonden:
Als een boekingsverzoek door de gebruiker wordt geannuleerd voordat het verzoek wordt verzonden, worden er geen annuleringskosten in rekening gebracht.
Annulering nadat het boekingsverzoek is verzonden:
Als het boekingsverzoek door de Gebruiker wordt geannuleerd nadat het verzoek is verzonden, kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht volgens de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
Kosteloze wachttijd voor alle ophaallocaties (behalve luchthavens):10 minuten vanaf de overeengekomen ophaaltijd.
TRANSFERBOEKING:
De passagier kan aan de chauffeur om extra wachttijd vragen. Een verlenging van de wachttijd kan niet worden gegarandeerd. De bestuurder beslist of dit mogelijk is, afhankelijk van bijv. aansluitende ritten. De volgende kosten worden aangerekend: 0,55 EUR/USD/GBP kosten per minuut plus btw. Deze kosten worden gemaakt in de valuta waarin geboekt is.
RESERVERING PER UUR:
De uurreservering begint bij aankomst van de klant of nadat de wachttijd is verstreken. De chauffeur wacht op de passagier gedurende de gehele geboekte periode.
Extra wachttijd wordt berekend voor 1,67 CHF/USD per minuut, plus btw. FRANKRIJK Moto Een verlenging van de wachttijd is mogelijk in blokken van 5 minuten. Ieder nieuw gestart blok van 5 minuten wordt aangerekend aan 5,00 EUR plus btw. Deze kosten worden aangerekend in de valuta waarin geboekt is.
Wachttijd of extra tijd wordt in rekening gebracht volgens het tarief dat wordt bepaald door de lokale wettelijke taxitariefwetgeving of volgens de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
Wachttijd of extra tijd wordt in rekening gebracht tegen het tarief bepaald door de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
(alleen indien vluchtnummer is opgegeven)
U wordt in de aankomsthal na de bagageclaim opgewacht, die is toegewezen aan het gespecificeerde vluchtnummer (op voorwaarde dat de persoon die boekt tijdens de boeking het vluchtnummer heeft opgegeven), tenzij anders aangegeven door Sixt. De chauffeur heeft een bord met de naam van de passagier. Als de chauffeur niet gevonden kan worden, neem dan direct contact op met de chauffeur of met Sixt via +49 30 340 440 440.
TRANSFERBOEKING:
Tussenstops zijn mogelijk, wanneer de aanvraag in het veld NOTITIES VOOR DE CHAUFFEUR onder PASSAGIERDETAILS is aangegeven en schriftelijk door de dienstverlener is bevestigd. Een spontane tussenstop ter plaatse is alleen mogelijk met toestemming van de chauffeur. Voor tussenstops kunnen extra kilometerkosten en extra wachttijden van toepassing zijn. Raadpleeg hiervoor de secties KILOMETERS/MIJLEN TIJDENS DE RIT en WACHTTIJD BIJ OPHALEN.
RESERVERING PER UUR:
De chauffeur kan direct ter plaatse op de hoogte worden gebracht van de gewenste tussenstops. Als een route al bekend is bij de reservering, kan deze worden gespecificeerd onder NOTITIES VOOR DE CHAUFFEUR bij PASSAGIERDETAILS. Zolang de tussenstops binnen het gereserveerde tijdvenster plaatsvinden, worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Er kunnen echter extra kilometerkosten van toepassing zijn. Raadpleeg hiervoor de sectie KILOMETERS/MIJLEN TIJDENS DE RIT.
De klant dient Sixt op de hoogte brengen van het verlengen van boekingen en dient hiervoor een bevestiging te hebben ontvangen voor aanvang van de rit. Bij een spontane verlenging ter plaatse beslist de chauffeur zelf of dit mogelijk is, afhankelijk van de aansluitende ritten. Het is alleen mogelijk om te verlengen in blokken van 1 uur tegen een vergoeding.
TRANSFERBOEKING: Alle kilometers / mijlen die nodig zijn om de geboekte transfer te maken.
RESERVERING PER UUR: Elke boeking is inclusief 30 kilometer / 20 mijl per uur.
Bij overschrijding van de inbegrepen kilometers / mijlen (zowel bij boeking tot bestemming als bij boeking per uur), worden de extra kilometers/mijlen in rekening gebracht volgens de volgende prijzen:
OOSTENRIJK, BAHREIN, BULGARIJE, CHINA, KROATIË, TSJECHIË, EGYPTE, DUITSLAND, GRIEKENLAND, INDIA, ITALIË, LETLAND, LITOUWEN, MAROKKO, POLEN, PORTUGAL, QATAR, ROEMENIË, RUSLAND, SERVIË, SLOWAKIJE, ZUID-AFRIKA, SPANJE, TAIWAN, THAILAND, TURKIJE, UAE, OEKRAÏNE, VIETNAM
AUSTRALIË, DENEMARKEN, FRANKRIJK, GIBRALTAR, HONGARIJE, IERLAND, ISRAËL, JAPAN, LIECHTENSTEIN, LUXEMBURG, MONACO, NOORD-IERLAND, NOORWEGEN, SCHOTLAND, SINGAPORE, ZWEDEN, ZWITSERLAND, VK, VS
BELGIË, NEDERLAND
- Ride, Green, Ride XL, Green XL: 1,70 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
- Business, Business Green, Business XL, First: 2,30 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
Indien er extra tol wordt geheven in verband met de extra kilometers, dient de reiziger deze zelf te betalen.
Extra kilometers/mijlen worden in rekening gebracht volgens het tarief dat wordt bepaald door de lokale wettelijke taxitariefwetgeving of volgens de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
Extra kilometers/mijlen worden in rekening gebracht volgens het tarief dat wordt bepaald door de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
Extra kosten die tijdens de rit gemaakt worden, zullen na de rit verrekend worden via de gekozen betaalmethode. De klant die boekt is verantwoordelijk voor de extra gemaakte kosten.
PASSAGIER VERSCHIJNT NIET (NO-SHOW):
Indien de passagier niet binnen de inbegrepen wachttijd na de afgesproken ophaaltijd arriveert op de afgesproken ophaal locatie, zonder de boeking te annuleren en onbereikbaar is op het telefoonnummer dat in de boeking vermeld staat en geen poging heeft gedaan om contact op te nemen met SIXT ride of de dienstverlener om extra wachttijd aan te vragen, wordt dit beschouwd als een no-show van de passagier. In dit geval zal de rit voor 100% in rekening worden gebracht.
BESTUURDER VERSCHIJNT NIET:
Als de chauffeur niet verschijnt, moet de passagier rechtstreeks contact opnemen met de chauffeur. De passagier ontvangt het telefoonnummer altijd minimaal 30 minuten voor de afgesproken ophaaltijd per E-mail en SMS en via de Sixt app. Als de chauffeur niet bereikbaar is, neem dan contact op met de Sixt Service Hotline op +49 340 440 440. We zullen dan een alternatieve oplossing voor de rit vinden.
VERHINDERING VAN HET VERVOER DOOR DE PASSAGIER:
Indien de passagier besluit van de rit af te zien omdat bijzondere diensten (bv. vervoer van kinderen, dieren, bagage etc.) niet door de chauffeur kunnen worden verricht of waarmee de dienstverlener niet eerder heeft ingestemd, blijft het totale bedrag van het overeengekomen tarief voor de rit verschuldigd, verminderd met de bespaarde kosten.
WEIGEREN VAN DE RIT DOOR DE CHAUFFEUR:
De chauffeur kan de uitvoering van de rit weigeren indien de passagier zich niet aan de regels van het voertuig houdt, of indien deze vermoedt dat de persoon die de rit boekt, of de passagier tot een illegale organisatie behoort, of op illegale wijze of voor illegale doeleinden van de diensten gebruik maakt.
ALGEMENE VOORWAARDEN:
Accepteert de gebruiker de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener tijdens het boekingsproces om een transportservice te boeken, waarbij de hieronder vermelde Reserveringsvoorwaarden niet overeenkomen met de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener, dan gelden de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener boven alles. De Algemene voorwaarden en het Privacy beleid die van toepassing zijn op het gebruik van het Sixt Ride-Platform door de Gebruiker zijn gelijktijdig van toepassing.
RESERVERINGSDIENSTEN:
In de meeste gevallen krijgt de gebruiker geen reserveringskosten van Sixt Ride, de Dienstverlener of een externe softwareleverancier. Indien de Gebruiker echter reserveringskosten moet betalen aan Sixt Ride, de Dienstverlener of een externe softwareleverancier, is het geschatte tarief dat wordt weergegeven tijdens het boekingsproces inclusief dergelijke reserveringskosten.
GESCHATTE TARIEF:
Houd er rekening mee dat Sixt Ride een service is die Gebruikers verbindt met taxichauffeurs en/of exploitanten of Transportnetwerkbedrijven en/of Transportnetwerkbestuurders en zijn eigen tarieven niet vaststelt. Taxi-exploitanten en/of Taxichauffeurs zijn mogelijk gebonden aan de toepasselijke wet- en regelgeving van het rechtsgebied waar zij taxidiensten verlenen. In bepaalde jurisdicties kunnen Taxi-exploitanten en/of Taxichauffeurs hun eigen tarieven bepalen volgens hun eigen Algemene Voorwaarden. Daarom kunnen de tarieven voor de taxiritprijs, inclusief eventuele extra kosten of toeslagen, worden bepaald door de lokale taxiwetgeving en -voorschriften in de rechtsgebieden waar ze actief zijn of de Algemene voorwaarden van de Dienstverlener. Het tarief van de taxirit dat tijdens het boekingsproces wordt weergegeven, is een schatting op basis van geschatte afstand en tijd. Het werkelijke tarief is gebaseerd op individuele factoren, zoals de route die is afgelegd, verkeer, wachttijden bij verkeerslichten en eventuele wettelijke extra kosten die zijn toegepast op de Serviceovereenkomst volgens de lokale wet- en regelgeving of de Algemene voorwaarden van de Dienstverlener. De lokale wettelijke tarieven en toeslagen zijn online te vinden in officiële publicaties van de overheid en/of in het taxivoertuig. De gebruiker kan ook rechtstreeks bij de Dienstverlener navraag doen naar het tarief dat van toepassing is op de Serviceovereenkomst.
ALGEMENE VOORWAARDEN:
Accepteert de gebruiker de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener tijdens het boekingsproces om een transportservice te boeken, waarbij de hieronder vermelde Reserveringsvoorwaarden niet overeenkomen met de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener, dan gelden de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener boven alles. De Algemene voorwaarden en het Privacy beleid die van toepassing zijn op het gebruik van het Sixt Ride-Platform door de Gebruiker zijn gelijktijdig van toepassing.
RESERVERINGSDIENSTEN:
In de meeste gevallen krijgt de gebruiker geen reserveringskosten van Sixt Ride, de Dienstverlener of een externe softwareleverancier. Indien de Gebruiker echter reserveringskosten moet betalen aan Sixt Ride, de Dienstverlener of een externe softwareleverancier, is het geschatte tarief dat wordt weergegeven tijdens het boekingsproces inclusief dergelijke reserveringskosten.
GESCHATTE TARIEF:
Houd er rekening mee dat Sixt Ride een service is die Gebruikers verbindt met taxichauffeurs en/of exploitanten of Transportnetwerkbedrijven en/of Transportnetwerkbestuurders en zijn eigen tarieven niet vaststelt. Het tarief van de taxirit dat tijdens het boekingsproces wordt weergegeven, is een schatting op basis van geschatte afstand en tijd. Het werkelijke tarief is gebaseerd op individuele factoren, zoals de route die is afgelegd, verkeer, wachttijden bij verkeerslichten en eventuele wettelijke extra kosten die zijn toegepast op de Serviceovereenkomst volgens de lokale wet- en regelgeving of de Algemene voorwaarden van de Dienstverlener. De Gebruiker kan ook rechtstreeks bij de Dienstverlener navraag doen naar het tarief dat van toepassing is op de Serviceovereenkomst.