sixt share carsharing tarieven 1

VRAGEN OVER BETALING EN FACTURERING?

Hier vind je alles wat je moet weten

Riverty

ONDERSTEUNT RIVERTY BETALING IN TERMIJNEN?

Neem direct contact op met Riverty voor informatie m.b.t. in termijnen betalen of betaling met uitstel. De Riverty klantenservice beantwoordt graag al je vragen. Stuur een e-mail naar customercare@riverty.nl of bel +31 (0)20 – 7230 270

IK HEB PROBLEMEN SIXT SHARE TE GEBRUIKEN MET MIJN BANKPAS (GIROKAART)

Alle SEPA-transacties worden verwerkt door onze externe partner Riverty. Als je bankpas niet wordt geaccepteerd, kan de SIXT share klantenservice je niet helpen. Neem in dit geval direct contact op met Riverty. Neem ook contact met Riverty op voor vragen m.b.t. je Riverty account (bijv. openstaande facturen, kredietlimiet) of de mogelijkheid tot betalen in termijnen.

Onze aanbeveling: Je kunt je creditcard als alternatieve betalingsmethode gebruiken.
 

WAAROM ACCEPTEERT RIVERTY MIJN BETAALGEGEVENS NIET?

Betalingen die via een bankpas worden gedaan, worden door onze partner Riverty verwerkt. Neem direct contact op met Riverty als je vragen hebt: 

Onze aanbeveling: Je kunt je creditcard als alternatieve betalingsmethode gebruiken.

Facturen

Voor de start van mijn rit is een bedrag gereserveerd. Wat is dat?

Voordat je de rit start, reserveren wij het verwachte factuurbedrag plus een borgsom. Wanneer je gebruikt maakt van het minutentarief, is dit bedrag minimaal € 30. Wanneer je een pakket gebruikt, is dit bedrag de op dat moment geldende prijs voor het geselecteerde pakket die wordt weergegeven in de SIXT app op het moment van de reservering, plus een extra bufferbedrag. Dit doen we voor de zekerheid voor in het geval dat je de auto nog langer dan het geselecteerde pakket houdt, of aanvullende extra’s toevoegt. Indien het factuurbedrag stijgt door aanvullende extra’s of langer gebruik, wordt er een nieuw borgbedrag op je creditcard gereserveerd. Een rit is alleen mogelijk wanneer het gevraagde borgbedrag is bevestigd. We zullen het gereserveerde bedrag automatisch vrijgeven. De definitieve vrijgave is afhankelijk van je bank en kan enkele dagen duren. Hier hebben wij helaas geen invloed op.

DE BORGSOM IS NIET VRIJGEGEVEN

De borg wordt automatisch vrijgegeven nadat er aan de huurkosten voldaan zijn. De laatste vrijgave hangt af van de bank van je creditcard. Dit kan enkele dagen duren. Helaas kunnen we geen invloed uitoefenen op het laatste.

IS HET MOGELIJK VERZAMELFACTUREN TE ONTVANGEN?

Momenteel bieden we geen verzamelfacturen.

KAN DE BETALINGSMETHODE OP EEN LATER TIJDSTIP VERANDERD WORDEN NAAR OP FACTUUR?

Helaas is het niet gelukt de betalingsmethode na de reis te wijzigen. Wanneer je je reis start, gebruiken we de voorheen gekozen betalingsmethode om je te factureren. Daarom kunnen we nieuwe betaalgegevens niet in acht nemen. Je kunt je betalingsmethode voor toekomstige reizen snel en eenvoudig in onze app wijzigen. Selecteer 'Account' in de hoek rechtsonder van je scherm. Je kunt al je betaalgegevens onder 'Boekingsprofielen' vinden.

HEB IK OPENSTAANDE FACTUREN STAAN MET RIVERTY?

Betalingen via je bankrekening worden verwerkt door onze partner Riverty. De Riverty klantenservice beantwoordt graag al je vragen. Stuur een e-mail naar customercare@riverty.nl of bel +31 (0)20 – 7230 270

KAN IK HET FACTUURADRES OP DE FACTUUR WIJZIGEN?

Je kunt snel en gemakkelijk een ander boekingsprofiel aanmaken in de SIXT-app. Selecteer het gewenste profiel voordat je de reservering maakt en je factuuradres wordt toegepast. Onze klantenservice wijzigt graag het factuuradres na je reservering.

WAAR VIND IK MIJN FACTUREN?

Na je reis sturen we de factuur direct naar het door jou geregistreerde e-mailadres. Je kunt je factuur ook bekijken onder 'Mijn Boekingen' in de SIXT-app.

Is er een borgsom?

Aan het begin van de rit wordt een borg als garantie gereserveerd bij jouw bank of financiële instelling. Het borgbedrag bedraagt minimaal € 30 en is afhankelijk van het verwachte factuurbedrag van de rit. Wanneer aan het begin van de rit het verwachte factuurbedrijf niet vaststaat (bijvoorbeeld wanneer je gebruik maakt van het minutentarief), bedraagt de borg minimaal € 30. Wanneer je een pakket gebruikt, is dit bedrag de op dat moment geldende prijs voor het geselecteerde pakket die wordt weergegeven in de SIXT app op het moment van de reservering, plus een extra bufferbedrag. Dit doen we voor de zekerheid voor in het geval dat je de auto nog langer dan het geselecteerde pakket houdt, of aanvullende extra’s toevoegt. Een borg is voor jouw en onze veiligheid, en zorgt ervoor dat je rit niet onbedoeld beëindigd wordt vanwege het ontbreken van een machtiging van de bank. Het verzekert ons dat het verschuldigde factuurbedrag zal worden betaald.

Betalingsmethodes

IK HEB PROBLEMEN SIXT SHARE TE GEBRUIKEN MET MIJN CREDITKAART

Waarom zijn mijn creditcardgegevens niet opgeslagen?
Wanneer je een nieuwe creditcard aan je SIXT-account toevoegt, verifieert het systeem deze betalingsmethode. De creditcard wordt door ons systeem afgewezen als deze verificatie mislukt. Neem contact op met je financiële instantie als je dit probleem ondervindt.

Waarom mislukt het reserveren van mijn voertuig?
Vóór je reis reserveren we het verwachte factuurbedrag en de borgsom op je creditcard. We doen dit verzoek voor iedere nieuwe boeking. Als je het minuuttarief gebruikt, reserveren we tot €25. Als je een pakket boekt, is het gereserveerde bedrag gelijk aan de huidige prijs voor het geselecteerde pakket, dat in de app is getoond op het moment van boeken. Je kunt alleen een boeking doen als het aangevraagde bedrag bevestigd is. Deze borgsom op je creditcard reserveren is momenteel niet mogelijk. De creditcard wordt door ons systeem afgewezen als deze verificatie mislukt. Neem contact op met je financiële instantie als je dit probleem ondervindt. 
 

WAAROM WORDT MIJN CREDITCARD NIET GEACCEPTEERD?

Nadat je je creditcardgegevens hebt ingevoerd, wordt deze geverifieerd en reserveren we €0,01 borg. Het doel hiervan is wederzijdse zekerheid voor beide deelnemende partijen vast te stellen. Je creditcardgegevens zijn opgeslagen zodra de aangevraagde borgsom bevestigd is. Het is niet gelukt dit bedrag op je creditcard te reserveren. Neem contact op met de uitgever van je kaart voor assistentie.

Hoe betaal ik met PayPal?

Selecteer PayPal als betaalmethode als je met PayPal wilt betalen. Om de betaalmethode te registreren, word je doorgestuurd naar de website van PayPal, waar je kunt inloggen op je PayPal-account. Als je nog geen PayPal-account hebt, kun je direct via PayPal een nieuw account aanmaken. Als je gebruik wilt maken van een SIXT share voertuig, dien je akkoord te gaan met een factureringsovereenkomst, waarmee SIXT de aan SIXT verschuldigde bedragen op je PayPal-account in rekening kan brengen. Voor aanvang van je reis wordt een bepaald bedrag geautoriseerd volgens onze Algemene Voorwaarden. Zodra het totaal verschuldigd bedrag is vastgesteld, brengt SIXT dit bedrag in rekening op je PayPal-account. Als de autorisatie mislukt, zul je een andere betaalmethode moeten selecteren.

WELKE BANKKAARTEN WORDEN GEACCEPTEERD?

Je kunt alle typische Nederlandse bankkaarten gebruiken. Houd er rekening mee dat reguliere bankafschrijvingen (SEPA) alleen geaccepteerd worden wanneer je SIXT share in Nederland gebruikt. Voor reizen naar andere landen dien je een creditcard op te geven. 

WELKE BETALINGSMETHODES ZIJN MOGELIJK?

Je kunt betalen via creditcard (VISA, Mastercard, American Express, Discover, Diners Club, JCB), via reguliere bankoverschrijving (SEPA) en via PayPal.  

WAT IS PSD2?

PSD2 (Herziene betalingsdienstenrichtlijn) is een Europese regulering van betalingsdiensten en betalingsdienstaanbieders. PSD2 eenvoudig uitgelegd: sinds 14 september 2019 maakt twee-factorauthenticatie online betalingen veiliger voor klanten. Het gebruik van slechts één wachtwoord volstaat niet meer. Je hebt nu twee of meer factoren van verschillende categorieën nodig wanneer je betalingen of andere 'activiteiten met een hoog risico op fraude' doet. Dit kan bijvoorbeeld een combinatie zijn van een wachtwoord en vingerafdruk, of een PIN die gekoppeld is aan je smartphone. Ook een PIN en TAN is een geldige combinatie. Je bank bepaalt welk type authenticatiefactor de tweede dient te zijn. Sinds 14 september 2019 kan het betalingsproces op onze website of in de SIXT-app een extra stap inhouden, waarbij je bank je identiteit verifieert. De authenticatie is naadloos geïntegreerd in het betalingsproces.
Je kunt hier meer leren over PSD2. 

Verdere categorieën

Mogelijkheden & Beperkingen

Mag ik in het buitenland rijden? Mag ik dieren meenemen?

Reserveren en huren

Hoe lang kan ik voertuigen huren? Welk soort pakketten zijn beschikbaar voor de SIXT vloot?

Zakelijk gebruik

Zijn er speciale zakelijke mogelijkheden voor SIXT share en hoe kan ik een bedrijfsprofiel aanmaken?

Registreren en account

Hoe verander ik mijn SIXT share PIN? Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Parkeren & servicegebieden

Kan ik het voertuig vanaf de luchthaven ophalen? Kan ik in betaalde parkeergebieden probleemloos parkeren?

Schade en dekking

Hoe meld ik schade aan een voertuig? Hoe hoog is het eigen risico bij een ongeval?

Auto opladen

Hoe laad ik een SIXT share voertuig op? Waarom heb ik geen tegoed ontvangen na het opladen?

Tarieven

Hoe werkt de prijsberekening? Hoeveel kilometers zitten bij de prijs inbegrepen?

Betaling en factuur

Zijn er collectieve regelingen? Moet ik een aanbetaling doen, en zo ja, hoeveel is dit?

Loyalty Program

Alle informatie over Loyalty Program

APP DOWNLOADEN. REGISTREREN. RIJDEN.