sixt share carsharing faqs

Vragen over het registreren en je account?

Hier vind je alles wat je moet weten

Registreren en account

Ik werd in de SIXT app gevraagd een vertrouwd apparaat toe te voegen. Waarom?

Deze functie is om jou en je account goed te beveiligen tegen eventuele fraude. Zodra je een vertrouwd apparaat hebt toegevoegd, zijn je gegevens dubbel beschermd omdat ons systeem voor aanvang van je rit zowel jouw pincode als het apparaat controleert. Wanneer het systeem je apparaat niet herkent of wanneer het apparaat niet door jou is geverifieert, kan je je rit met SIXT share niet starten. De SIXT app loopt in zo’n geval het verificatieproces met je door. 

Ik werd gevraagd om mijn telefoonnummer te verifiëren in de SIXT app. Waarom?

De veiligheid van je account en jouw gegevens is voor ons van groot belang. Daarom nemen we de nodige maatregelen om je te beschermen tegen eventuele fraude. Verifieer daarom je telefoonnummer om ervoor te zorgen dat je gegevens (zoals contactgegevens en betalingsmethoden) op de best mogelijke manier worden beschermd. Het verificatieproces is simpel en duur niet langer dan een minuut. Je voert je telefoonnummer in dat je gebruikt op het apparaat waarmee je ook de SIXT app gebruikt. Daarna ontvang je direct een sms met een code die je binnen één minuut moet invullen in de app. Heb je wat meer tijd nog? Vraag dan een nieuwe code op. Wanneer je je telefoonnummer wijzigt, wordt je gevraagd dit nogmaals te verifiëren.

Ik ben mijn rijbewijs verloren. Wat moet ik doen?

Vervelend! Laat het ons weten via sixtshare-nl@sixt.com. Je kunt vervolgens jouw nieuwe rijbewijs opnieuw uploaden in de SIXT app.

Mijn rijbewijs/ID-kaart is verlopen. Kan ik nog steeds gebruikmaken van Share?

Helaas niet. Om SIXT share weer te gebruiken, upload je jouw nieuwe, geldige rijbewijs of identiteitsbewijs via de SIXT app.

Hoe bewerk ik mijn persoonlijke gegevens?

Klik op de knop "Account" rechtsonderin de app en selecteer het "Boekingsprofiel" dat je wilt aanpassen.

Hoe wijzig ik mijn SIXT share PIN?

Klik op de knop "Account" rechtsonderin de app en selecteer "Persoonlijke gegevens". Selecteer vervolgens "PIN wijzigen" en voer uw rijbewijsnummer in.

Hoe kan ik mijn betalingsgegevens wijzigen?

Je kunt je betaalgegevens wijzigen door via je "Account" naar het "Boekingsprofiel te gaan". Onder "Betalingmethode" kan je een betaalmiddel toevoegen of verwijderen.

Hoe kan ik mijn naam wijzigen in mijn account?

Neem contact op met onze klantenservice via sixtshare-nl@sixt.com. Wij kunnen je gegevens vervolgens bijwerken. Upload vervolgens opnieuw je rijbewijs, je nieuwe identiteitsbewijs en selfie via de app.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

Dit kan makkeijk door op de knop "Afmelden" in de nieuwsbrief te klikken. Jammer dat je weg gaat!

Kan ik compleet stoppen met SIXT share?

SIXT share is slechts een uitbreiding op onze mobiliteitsdiensten, zodat jij de keuze hebt welke van onze diensten het beste voor jou uitomst. Als je geen gebruikmaakt van SIXT share, worden er ook geen kosten in rekening gebracht. Daarom is het onnodig je account te deactiveren. Het voordeel: je kunt te allen tijde gebruikmaken van onze SIXT share en SIXT rent auto's!

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Heel makkelijk via de SIXT app. Gebruik hiervoor de functie "Wachtwoord vergeten". Je ontvangt dan een link om je wachtwoord te wijzigen.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Controleer je spambox even. Zit daar ook geen bevestiging in? Verzend dan opnieuw je bevestiging in de SIXT app en selecteer "Ik heb geen e-mail ontvangen".

Hoe kan ik me registreren?

Registreer jezelf gemakkelijk via de SIXT app! Maak een account aan of login als je deze al hebt. Selecteer "Account" en klik op de oranje banner om de benodigde documenten te uploaden. Je wordt stap voor stap door het proces geleid. Binnen 24 uur is jouw SIXT share account geactiveerd.

Verdere categorieën

Mogelijkheden & Beperkingen

Mag ik in het buitenland rijden? Mag ik dieren meenemen?

Reserveren en huren

Hoe lang kan ik voertuigen huren? Welk soort pakketten zijn beschikbaar voor de SIXT vloot?

Zakelijk gebruik

Zijn er speciale zakelijke mogelijkheden voor SIXT share en hoe kan ik een bedrijfsprofiel aanmaken?

Registreren en account

Hoe verander ik mijn SIXT share PIN? Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Parkeren & servicegebieden

Kan ik het voertuig vanaf de luchthaven ophalen? Kan ik in betaalde parkeergebieden probleemloos parkeren?

Schade en dekking

Hoe meld ik schade aan een voertuig? Hoe hoog is het eigen risico bij een ongeval?

Auto opladen

Hoe laad ik een SIXT share voertuig op? Waarom heb ik geen tegoed ontvangen na het opladen?

Tarieven

Hoe werkt de prijsberekening? Hoeveel kilometers zitten bij de prijs inbegrepen?

Betaling en factuur

Zijn er collectieve regelingen? Moet ik een aanbetaling doen, en zo ja, hoeveel is dit?

Loyalty Program

Alle informatie over Loyalty Program

APP DOWNLOADEN. REGISTREREN. RIJDEN.