Schade
Hoe meld ik een nieuw schadegeval?
Voordat je de huur start bekijk je de huidige schade in de SIXT app. Zie je andere schade? Meld dit dan bij +31 23 7412 400.
Wat gebeurt er als er schade is gerapporteerd?
Als de klant een schade constateert die nog niet is gemeld bij het boeken van een van onze voertuigen, zullen wij deze schade registreren. Onze schadeafdeling zal dan de laatste huurder aanschrijven, zodat de oorzaak van de schade kan worden opgehelderd.
Dekking
Wat is het eigen risico bij een schadegeval?
Elk tarief van SIXT share is inclusief een eigen risico van € 950 per schadegeval. Je kan het eigen risico verminderen tot € 450 of € 0 door de daarbij behorende dekkingsoptie te selecteren.
Welke dekkingsopties zijn beschikbaar voor SIXT share?
Zowel de minuutprijs als de uur- en dagpakketten zijn inclusief schade- en diefstaldekking met een eigen risico van € 950. Zonder een extra dekkingsoptie ben je voor € 950 aansprakelijk per schadegeval.
Je kunt het eigen risico verminderen tot € 450 of € 0 door voor extra dekking te kiezen in de SIXT app.
Je hebt keuze uit de volgende opties:
- Basic: Met de Basic dekkingsoptie verlaag je het eigen risico tot naar € 450 per schadegeval. Je voegt de optie toe vanaf 4 cent per minuut extra. *
Voorbeeld: voor een rit van 20 minuten met een auto uit de kleinste categorie betaal je € 0,80 extra (20 x € 0,04)
- Smart*: Met de Smart dekkingsoptie verlaag je het eigen risico helemaal naar € 0. Je voegt deze optie toe vanaf 8 cent per minuut extra* om stressvrij van A naar B te rijden.
Voorbeeld: voor een rit van 20 minuten met een auto uit de kleinste categorie betaal je € 1,60 extra (20 x € 0,08)
Met een dekkingsoptie rij je voor een klein bedrag zonder stress van A naar B. Om altijd dezelfde dekking aan te houden en het eigen risico te verminderen sla je de instelling voor toekomstige ritten op in de SIXT app.
Dekkingsopties per uur en dag
Goed nieuws! Je kunt ook gebruik maken van dekkingsopties per uur of dag voor langere ritten. Wanneer je een uur- of dagpakket kiest, kun je kiezen uit de bijbehorende dekkingsopties. Je kunt geen dekkingsoptie per minuut kiezen wanneer je kiest voor een uur- of dagpakket voor de auto.
Voorbeeld: je boekt een 6-uurspakket voor een SIXT share auto. Wanneer je kiest voor de Basic dekkingsoptie betaal je € 10* in plaats van € 14,40 wanneer je zou kiezen voor een minuuttarief van 4 cent per minuut. Wanneer je kiest voor de Smart dekkingsoptie betaal je maar € 19* in plaats van € 28,80 wanneer je zou kiezen voor een minuuttarief van 8 cent per minuut voor de gedurende 6 uur. Ongebruikte minuten kunnen niet worden uitgekeerd. Wanneer een pakket is verlopen betaal je automatisch voor een minuuttarief. Een compleet overzicht van de tarieven vind je in de SIXT app.
* De prijzen van de dekkingsopties 'Basic' en 'Smart' variëren op basis van autocategorie en de waarde van de auto. De prijzen getoond in de voorbeelden zijn van toepassing op de kleinste autocategorie: Skoda Citigo en Seat e-Mii. De geldende prijzen vind je in de SIXT app wanneer je een auto reserveert.
Waarom variëren de prijzen van de SIXT share dekkingsopties?
De prijzen voor de 'Basic' en 'Smart' dekkingsopties variëren op basis van de geselecteerde autocategorie en de waarde daarvan. De prijzen die van toepassing zijn vind je in de SIXT app wanneer je een auto reserveert.
Hoe kan ik de extra dekking boeken bij SIXT share?
Boek de extra dekking in de SIXT app direct na het reserveren van je auto, door de bijbehorende tegel onder "Dekking" te selecteren op het boekingsscherm. Sla de instellingen voor toekomstige ritten op door "Sla mijn gekozen instelling voor dekkingen op voor toekomstige ritten" aan te vinken. Je kunt de instelling te allen tijde ongedaan maken. Houd er rekening mee dat het alleen mogelijk is om de extra dekking toe te voegen vóórdat je de auto opent.
Kan ik mijn eigen autoverzekering gebruiken bij SIXT share?
Nee, een eigen autoverzekering kan niet worden gebruikt voor SIXT share auto's.