VRAGEN OVER Tarieven

Hier vind je alles wat je moet weten

Algemeen

Hoe werkt de prijsberekening?

De prijsberekening werkt dynamisch. Dit betekent dat de prijzen worden aangepast op basis van tijdstip, plaats en het automodel. Zo houden we vraag en aanbod in balans. In de SIXT app zie je de actuele prijs per minuut en de prijzen van de beschikbare pakketten. Naast de minuut- of pakketprijs wordt er een unlock fee van € 1 per rit in rekening gebracht. De prijs voor een verlengde reservering bedraagt ongeveer 30% van de huidige minuutprijs en is maximaal € 0,12 per minuut. Voor langere ritten kun je besparen door te kiezen voor een uur-, dag- en kilometerpakket. Deze boek je in de SIXT app door een pakket te selecteren tijdens je reservering. Bij speciale drop-off gebieden (bijv. luchthavens) worden extra kosten in rekening gebracht. Alle tarieven vind je op onze pagina “Tarieven”.

Hoeveel kilometers zijn inbegrepen?

Een kilometerpakket boek je als ‘extra’ kilometers, bovenop de standaard inbegrepen kilometers van je rit. Bij het minutentarief heb je 200 km standaard inbegrepen en bij een uur- of dagpakket varieert het aantal standaard inbegrepen kilometers. Deze zijn namelijk afhankelijk van de duur van je rit. Wanneer de standaard inbegrepen kilometers zijn ‘opgereden’, rekenen we per extra kilometer 39 cent. Met een kilometerpakket vul je dus de standaard inbegrepen kilometers aan, met extra kilometers. Hoeveel? Dat bepaal je zelf. We hebben verschillende pakketten.
Bijvoorbeeld: je boekt een 3-uurspakket met 80 kilometer standaard inbegrepen. Daarnaast kies je voor een kilometerpakket van extra 50 kilometer. Hiermee vergroot je de kilometers van je rit naar 130 kilometer, die je binnen de 3 uur kunt rijden. Een overzicht van de tarieven vind je op de website.

UUR- & DAG-, & KILOMETERPAKKETTEN

Hoe boek ik een uur-, dag- of kilometerpakket?

Deze pakketten boek je in de SIXT app. Open het tabblad ‘share’, kies een auto uit en klik op ‘reserveren’. Je krijgt direct alle beschikbare pakketten te zien. Selecteer het pakket dat je wilt en klik op ‘bevestigen’. Je reserveert de auto de eerste 15 minuten gratis. Je pakket begint wanneer je de auto opent en dus je rit start.

WAAR VIND IK DE KOSTEN VAN DE PAKKETTEN VOOR MIJN GEWENSTE VOERTUIG?

SIXT share biedt een ruime selectie aan verschillende voertuigmodellen en -afmetingen. De prijzen variëren en zijn afhankelijk van het voertuig dat je kiest. Voordat je een reservering maakt, klik je op [i] onder de prijs per minuut van het voertuig om de momenteel geldige pakketprijzen voor het geselecteerde voertuig te zien.

Ik heb een pakket geboekt, maar ben nog niet met de autohuur begonnen. Kan ik het pakket nog wijzigen of annuleren?

Geen probleem! Geboekte pakketten kunnen op ieder moment vóór aanvang van de reis (dus vóór het ‘Ontgrendelen’ van de auto) flexibel worden gewijzigd. Om dit te doen, klik het scherm open waarin de timer aftelt. Swipe naar rechts langs de verschillende opties, totdat je het icoontje ‘Annuleren’ ziet staan en klik hierop. Bevestig de annulering door op de knop ‘Reservering Annuleren’ te klikken.

Welke kilometerpakketten zijn er en wat zijn de voordelen?

Je kunt kiezen uit vijf kilometerpakketten: + 50 km, + 100 km, + 150 km, +250 km en + 500 km. Alle kilometerpakketten zijn natuurlijk goedkoper dan de 39 cent die we rekenen per extra kilometer, buiten de standaard inbegrepen kilometers.
Bijvoorbeeld: je boekt een dagpakket met 200 standaard inbegrepen kilometers. Daarnaast boek je een kilometerpakket van 250 km. Je kunt dan in totaal 450 kilometer rijden.

Waar moet ik op letten bij het boeken van een kilometerpakket?

Je kunt alleen een kilometerpakket boeken tijdens het maken van je reservering. Wanneer je een rit bent gestart is het niet meer mogelijk om het pakket toe te voegen. Hou er rekening mee dat een kilometerpakket alleen geldig is voor het minuut-, uur of dagpakket dat je hebt geboekt. Je kunt een kilometerpakket niet ‘meenemen’ op volgende ritten. Resterende kilometers vervallen na afloop van je rit.
Bijvoorbeeld: je boekt een 3-uurspakket met 80 kilometer standaard inbegrepen en een kilometerpakket met 50 kilometer extra. Binnen deze 3 uur rij je 120 km. De resterende 10 kilometer vervalt.

Mijn huur is gestart. Kan ik het pakket nog wijzigen of annuleren?

Nee, vanaf het moment dat de knop ‘Ontgrendelen’ is aangeklikt, is het helaas niet mogelijk om het geboekte pakket te wijzigen of te annuleren.

Ik zou graag in de komende dagen een pakket willen boeken. Hoelang van tevoren moet/kan ik dit doen?

Zodra je het pakket boekt, heb je 15 minuten om bij de auto te komen. Je kunt je reservering tot maximaal 12 uur verlengen tegen een vergoeding. Deze verlengde reservering kost ongeveer 30% van de huidige minuutprijs. ‘s Avonds tussen 22.00 – 06.00 uur is de reservering altijd kosteloos. Houd er rekening mee dat de auto weer wordt vrijgegeven voor andere gebruikers, als je de huur niet start voordat de reservering is verlopen.

Mag ik het servicegebied verlaten als ik een pakket heb gekozen?

Dat mag zeker! Je mag met de auto buiten het servicegebied en zelfs de grens over, zolang er wordt voldaan aan onze Algemene Voorwaarden. Je rit kan beëindigd worden in één van de servicegebieden of tegen betaling bij elke SIXT vestiging in het land van de verhuur. Voor tussenstops kun je de voertuigsleutel gebruiken om het voertuig te vergrendelen, die zich in het handschoenenkastje bevindt.

Hoe weet ik hoeveel tijd ik nog over heb van mijn pakket tijdens de reis?

Gedurende de reis laat de app zien hoe lang je al onderweg bent, zodat je eenvoudig de resterende tijd kunt berekenen. 15 minuten vóór afloop van het geboekte pakket ontvang je een push-notificatie hierover. Je kunt de auto natuurlijk ook nog na de duur van het geboekte pakket behouden. In dat geval betaal je een minuutprijs van € 0.30/minuut.

Ik wil het voertuig graag langer dan de duur van het geboekte pakket behouden. Is dit mogelijk?

Gedurende de reis laat de app zien hoe lang je al onderweg bent, zodat je eenvoudig de resterende tijd kunt berekenen. 15 minuten vóór afloop van het geboekte pakket ontvang je een push-notificatie hierover. Je kunt de auto natuurlijk ook nog na de duur van het geboekte pakket behouden. In dat geval betaal je een minuutprijs van € 0.30/minuut.

Komen er kosten bij als ik het inbegrepen aantal kilometers overschrijdt? En wat gebeurt er met de kilometers als ik het voertuig langer houd dan de duur van het pakket?

Ja. Ons systeem houdt automatisch bij hoeveel kilometers je rijdt tijdens de duur van het geboekte pakket. Iedere extra bijkomende kilometer wordt berekend tegen de gebruikelijke prijs en opgeteld bij het factuurbedrag. Ditzelfde geldt voor de tijd; behoudt je de auto langer dan het aangegeven tijdstip van het geboekte pakket, dan worden de extra minuten bij de pakketprijs opgeteld tegen de gebruikelijke minuutprijs.

Ik heb mijn pakket niet volledig gebruikt. Krijg ik het verschil in kilometer en/of tijd vergoed?

Nee, helaas kunnen we de overgebleven kilometers en/of minuten niet vergoeden. Maak daarom optimaal gebruik van je pakket.

 

AANBIEDINGEN

Ik heb een SIXT share voucher code. Hoe kan ik die inwisselen?

Simpel! 

  1. Open de SIXT app en selecteer de SIXT share tab, selecteer vervolgens een voertuig op de kaart en breid het menu uit om de details van het voertuig te bekijken.
  2. Scroll vervolgens naar beneden en selecteer "+ Voucher toevoegen" om de vouchercode in te voeren. 

Het is mogelijk om meerdere vouchers op te slaan in de app. Om een voucher te gebruiken,  activeer je deze nadat je een auto hebt gereserveerd en voordat je de huur start.

Verdere categorieën

Mogelijkheden & Beperkingen

Mag ik in het buitenland rijden? Mag ik dieren meenemen?

Reserveren en huren

Hoe lang kan ik voertuigen huren? Welk soort pakketten zijn beschikbaar voor de SIXT vloot?

Zakelijk gebruik

Zijn er speciale zakelijke mogelijkheden voor SIXT share en hoe kan ik een bedrijfsprofiel aanmaken?

Registreren en account

Hoe verander ik mijn SIXT share PIN? Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Parkeren & servicegebieden

Kan ik het voertuig vanaf de luchthaven ophalen? Kan ik in betaalde parkeergebieden probleemloos parkeren?

Schade en dekking

Hoe meld ik schade aan een voertuig? Hoe hoog is het eigen risico bij een ongeval?

Auto opladen

Hoe laad ik een SIXT share voertuig op? Waarom heb ik geen tegoed ontvangen na het opladen?

Tarieven

Hoe werkt de prijsberekening? Hoeveel kilometers zitten bij de prijs inbegrepen?

Betaling en factuur

Zijn er collectieve regelingen? Moet ik een aanbetaling doen, en zo ja, hoeveel is dit?

Loyalty Program

Alle informatie over Loyalty Program

APP DOWNLOADEN. REGISTREREN. RIJDEN.